Інформація це важлива рушійна сила економічного зростання та
соціальних змін. Бурхливий розвиток інформаційних технологій призвів до того,
що в сучасній світовій економіці інформація стала ключовим поняттям. Успішний
розвиток мережі інтернет та бурхливе зростання електронної комерції в черговий
раз довели, що інформаційний сектор економіки, на даний момент є найбільш
динамічним та найбільш прибутковим.
Електронна комерція
- складова частина цифрової економіки. На даний момент вона також є і самою
розвиненою і втіленою у життя сферою цифрової економіки. Для того щоб дослідити
економічний та соціальний вплив електронної комерції перш за все потрібно дати
визначення електронній комерції. Різні джерела по різному визначають електронну
комерцію. В більш вузькому розумінні електронна комерція (e-coomerce) - це
торгівля через Інтернет. В широкому розумінні - це ведення бізнесу в глобальних
мережах.
Оскільки я
розглядаю електронну комерцію як складову частину цифрової економіки, то
доцільним буде скористатись наступним визначенням.
Електронна комерція (E-commerce) - це сфера цифрової
економіки, що включає всі фінансові та торгові транзакції, що проводяться за
допомогою комп'ютерних мереж, та
бізнес-процеси, пов'язані з проведенням цих транзакцій.

До електронної
комерції відносять електронний обмін інформацією (Electronis Data Interchange,
EDI), електронний рух капіталу (Electronic Funds Transfer, EFS), електронну
торгівлю (E-Trade), електронні гроші (E-Cash), електронний маркетинг
(E-Marketing), електронний банкінг (E-Banking), електронні страхові послуги
(E-Insurance), тощо.
Оскільки в
використовують американську методологію дослідження електронної комерції, то до
електронної комерції слід відносити лише дві галузі електронної комерції: B2B
(Busines-to-Busines) та B2C (Busines-to-Consumer). Європейські дослідники
виокремлюють ще дві галузі: B2A (Busines-to Administrarion) та C2A
(Consumer-to-Administration). З точки зору нашої методології ці галузі
відносяться до поняття електронного бізнесу, що ширше за електронну комерцію.
В даному розумінні електронна комерція вже існує майже 30
років, починаючи з тих часів, коли вперше комп'ютерна система Рейтерс стала
використовуватись для здійснення операцій на фондових біржах. Але перші продажі
товарів через Інтернет були зафіксовані лише у 1995 р., отже глобального характеру електронна
комерція набула лише 6 років назад.
Суб'єктами електронної комерції виступають:
• домашні господарства;
• фірми;
• держава;
• постачальники мережевих послуг (провайдери, електронні
платіжні системи (у технічному аспекті), тощо);
Основними перевагами електронної комерції є:
• оперативність отримання інформації, особливо при
міжнародних операціях;
• зниження невиробничих витрат (торгових витрат, витрат на
рекламу, витрат пов'язаних з сервісним обслуговуванням та інформаційною
підтримкою споживачів);
• скорочення циклу виробництва та продажі, оскільки відпадає
потреба повторного підтвердження інформації і знижується вірогідність помилок
при введенні інформації;
• значно знижуються затрати пов'язані з обміном інформацією,
за рахунок використання більш дешевих засобів телекомунікації;
• більша відкритість компаній до споживачів.
Після появи терміну "електронна комерція", завдяки
її швидкої популяризації, багато дослідників відносили до неї будь яку бізнес
діяльність в відокремлювати електронну комерцію від електронного бізнесу.
Електронний бізнес (E-business) - це ведення будь-якої
бізнес діяльності у глобальних телекомунікаційних мережах, зокрема в Інтернет.
Зрозуміло, що електронний бізнес поняття значно ширше, і що
електронна комерція є складовою частиною електронного бізнесу. Оскільки
електронний бізнес, в даному розумінні, не такий розвинений як його складова
частина, то визначення місця електронної комерції в електронному бізнесі є
досить проблематичним.
Комментариев нет:
Отправить комментарий