Сучасний етап
розвитку світової спільноти характеризується великими соціально-економічними
перетвореннями, прискореним розвитком інформатизації всіх сфер суспільного
життя. Розвиток і упровадження сучасних технологій у сферу комерційної
діяльності людського співтовариства стимулював різке зростання і збільшення
масштабів використовування мереж глобальної комунікації, які об’єднують людей з
різних соціальних груп в єдину світову інформаційну спільноту без географічних і
політичних меж.
Уже зараз
розповсюдження, обробка, зберігання інформації є найважливішою сферою людської
діяльності, яка вимагає чіткого правового регулювання, і її значення зростатиме
у міру включення все більшого числа людей в активний інформаційний обмін.
Інформація в короткий термін стала необхідним засобом супроводу товарів і
послуг, ведення операцій, підтвердження подій і фактів. Сучасні технології
глобальної комунікації дозволяють економічним відносинам, а також процесу
створення нематеріальних благ існувати в електронній формі. Це пов’язано з
організацією спільної роботи великої кількості людей, що знаходяться на значній
відстані один від одного, можливістю напряму зв’язуватися між собою, повною
свободою переміщення нематеріальних активів з особистого розсуду. Можливість
взаємодії контрагентів незалежно від відстані забезпечує перевагу електронних
форм взаємодії взагалі та ведення підприємницької діяльності зокрема.
Безперечно, розвинена комп’ютерна і комунікаційна інфраструктура має стати одним
з ключових чинників успішного соціально-економічного розвитку сучасної держави,
ділової активності її громадян. На думку деяких авторів, досвід правового
регулювання суспільних відносин “людина – комп’ютер – інформація” в тих
країнах, які раніше інших зіткнулися з подібними проблемами, вступивши в стадію
інформаційного суспільства, доводить, що чітко розмежовуються технологічні
сфери правового регулювання, в яких можна виділити такі основні напрями :
• глобальна мережа
Internet;
• захист даних;
• криптографія;
• мультимедійні
системи;
• патенти на
сучасні інформаційні технології;
• телекомунікація;
• електронна
комерція.
Безумовно, дана
концепція не є абсолютно бездоганною, проте її положення заслуговують пильної
уваги через свою актуальність.
Сьогодні все більше
значення придбаває електронна комерція. Її розвиток відбувається настільки
стрімко, що більшість найбільших світових компаній разом з традиційним off-line
бізнесом починає використовувати і електронну комерцію.
Електронна комерція
– це маркетинг, подача пропозицій, продаж, здача в оренду, надання ліцензій,
поставка товарів, послуг або інформації з використанням комп’ютерних мереж або
Інтернету [1]. Слід зазначити, що поняття “електронна комерція” ширше, ніж
“комерція в Інтернеті”, оскільки в нього входять всі види електронної
комерційної діяльності. За усередненою оцінкою різних дослідницьких компаній,
зокрема Forrester Research, обсяг роздрібних продажів через Інтернет у 2004
році сягнув позначки $ 900 млрд., а в 2005 році оборот електронної комерції
збільшився до трильйона доларів. З початку 90-х років XX століття у всьому
світі значно зросла кількість законодавчих колізій, так чи інакше пов’язаних з
електронною комерцією. Перехід інформаційних відносин, що фактично відбувся, з
паперової в електронну форму перевершив по значущості і масштабу зміни
економічних відносин, що відбулися у зв’язку із зміною форм господарювання і
виробництва. Переклад звичних відносин в якісно іншу форму, масштабний характер
циркуляції інформації привів до усвідомлення того, що існуюче нормативне
регулювання і правозастосовна практика недостатні для регулювання
підприємницьких відносин, що складаються в електронних інформаційних мережах
глобальної комунікації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий